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Artigo que apresentou o Screener

 

Download artigo Screenerartigo SCREENER, an educational game for teaching the Drug Discovery and Development process

Abstract

Although the use of games as an educational strategy is an important current trend, there is practically no option available for training people on the Drug Discovery and Development (DDD) process. To fill this gap, we designed “SCREENER”, a science game that is intended to be educational, but also challenging and interesting enough to ensure player engagement. Our main target audience is students of postgraduate programs in pharmacology, medicinal chemistry, pharmacy, and medicine. This game could also be of interest to the pharmaceutical industry and regulatory and patent agencies for training new employees. We discuss the creation of SCREENER, a hybrid of board and card games, and present its components with some examples of cards and resources, as well as the dynamics of the game. SCREENER mimics the process of drug discovery and development from validating a target to registering the new drug with the regulatory agency, and can be played individually (self-learning) or with the help of a monitor who assists up to six players/teams. Briefly, 29 task cards categorized in four major areas (efficacy, safety, pharmacokinetics, and pharmaceutical development) must be purchased sequentially. Classic characteristics of games such as decision making and challenge have been incorporated. More in-depth information on the tasks and technical terms is available through QR codes. The vagaries of the DDD process are mimicked by the bonus/setback cards. The evaluation of our first test with students is presented and supports the usefulness of this new tool.

Tradução automática do abstract

Embora o uso de jogos como estratégia educacional seja uma importante tendência atual, praticamente não há opção disponível para treinamento de pessoas no processo de Drug Discovery and Development (DDD). Para preencher essa lacuna, projetamos o “SCREENER”, um jogo de ciências que pretende ser educacional, mas também desafiador e interessante o suficiente para garantir o envolvimento do jogador. Nosso principal público-alvo são os alunos dos programas de pós-graduação em farmacologia, química medicinal, farmácia e medicina. Este jogo também pode ser de interesse da indústria farmacêutica e das agências reguladoras e de patentes para o treinamento de novos funcionários. Discutimos a criação do SCREENER, um híbrido de jogos de tabuleiro e cartas, e apresentamos seus componentes com alguns exemplos de cartas e recursos, bem como a dinâmica do jogo. O SCREENER mimetiza o processo de descoberta e desenvolvimento de um medicamento desde a validação de um alvo até o registro do novo medicamento no órgão regulador, podendo ser jogado individualmente (autoaprendizagem) ou com o auxílio de um monitor que atende até seis jogadores/times. Resumidamente, 29 cartões de tarefas categorizados em quatro áreas principais (eficácia, segurança, farmacocinética e desenvolvimento farmacêutico) devem ser adquiridos sequencialmente. Características clássicas de jogos como tomada de decisão e desafio foram incorporadas. Informações mais detalhadas sobre as tarefas e termos técnicos estão disponíveis por meio de códigos QR. Os caprichos do processo DDD são imitados pelos cartões de bônus/contratempo. A avaliação do nosso primeiro teste com alunos é apresentada e sustenta a utilidade desta nova ferramenta.

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